Merkzetterl
Das Merkzetterl ist leer.
Das Einkaufssackerl ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Real-Time Response Measurement in the Social Sciences

Methodological Perspectives and Applications
BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang14082inMedienwissenschaft
EUR72,95

Beschreibung

Do people like a movie? Are consumers attracted by a broadcast commercial? How do voters evaluate the performance of political candidates in a televised debate? Traditional study designs measure the effects of those media stimuli after a recipient has been exposed to the entire movie, commercial, or debate. This approach has its limitations. Although we can learn if people like a particular stimulus as a whole we cannot tell which elements of the stimulus are responsible for the overall judgment. Real-time response (RTR) measurement provides this information. By recording individual spontaneous reactions to media messages on a second-by-second basis this technique offers unique insights into human information processing.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/EAN978-3-631-57743-1
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
Erscheinungsdatum17.11.2009
Reihen-Nr.26
Seiten216 Seiten
SpracheEnglisch
Artikel-Nr.6801714
Weitere Details

Reihe

Unser Service

  • ÖSTERREICHWEIT VERSANDKOSTENFREI FÜR BESTELLUNG AB 20 EUR!
  • Filialverfügbarkeit ist bei lagernden Titeln ersichtlich
  • Abholung in einer unserer Buchhandlungen
  • 30 Tage Rücktrittsrecht

Lieferbarkeit

Der angebotene Artikel ist in der Regel innerhalb 48 Stunden versandfertig. Sollte es wider Erwarten nicht so sein, erhalten Sie eine Benachrichtigung.
Achtung Schulartikel (Lehrbücher/Lösungshefte) können eine längere Lieferzeit haben.

Bewertungen

Autor

The Editors: Jürgen Maier is Junior Professor of Social Science Research Methods at the University of Kaiserslautern.
Michaela Maier is Professor of Applied Communication Psychology at the University of Koblenz-Landau.
Marcus Maurer is an Assistant Professor in the Department of Communication at the University of Mainz.
Carsten Reinemann is Professor of Political Communication at the University of Munich.
Vincent Meyer is Professor of Information and Communication Sciences at the University of Metz (France).