Merkzetterl
Das Merkzetterl ist leer.
Das Einkaufssackerl ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

TALK in multilingual classrooms

Teachers' awareness of language knowledge in secondary education
E-BookPDFKopierschutz: kein Kopierschutz, Lesegeräte: PC/MAC/eReader/TabletE-Book
Verkaufsrang25720inErziehung - Bildung
EUR44,99

Beschreibung

This volume presents a variety of concepts, practices, and experiences
in the field of content learning through the additional language(s) of
learners in a migration society. It contains reflections on the complex
interplay between the unifying characteristics of monolingual and
multilingual programmes and their often diverging, local, and contextual
interpretations and implementations. In addition, it describes
how migration pedagogy has become a catalyst for discussing the
ideological and power aspects of language learning and how a hegemony-
critical attitude needs to become an integral part of classroom
language learning and communicating. In this context, the deliberate
development of Teachers' Awareness of Language Knowledge (TALK)
through a variety of supportive measures is considered to be of central
pedagogical importance. Principles and practical applications of
TALK for the classroom are discussed and evaluated.
Weitere Beschreibungen

Details

Weitere ISBN/GTIN9783830996521
ProduktartE-Book
EinbandE-Book
Epub-TypPDF
Erscheinungsdatum01.07.2023
Seiten360 Seiten
SpracheEnglisch
Dateigröße22467
Artikel-Nr.41903865
Weitere Details

Bewertungen

Autor