Merkzetterl
Das Merkzetterl ist leer.
Das Einkaufssackerl ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
What are Language Learning Strategies and How Can They Contribute To a Better Learning?
ISBN/GTIN

What are Language Learning Strategies and How Can They Contribute To a Better Learning?

BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang81267inErziehung - Bildung
EUR18,95

Beschreibung

Seminar paper from the year 2005 in the subject Didactics - English - Pedagogy, Literature Studies, grade: 1,0, Martin Luther University (Anglistik), course: Anglistik und ihre Didaktik/Sprachlehr- und -lernforschung: An Introduction, language: English, abstract: Language Learning StrategiesForeign languages are so often spoken and learned that for many people they can be seen as a part of everyday life. How, however, it should be learned, acquired and taught is widely discussed. This paper orientates on one aspect of language learning and teaching processes:What are language learning strategies and how can they contribute to a better learning?First the term "strategy" is explained etymologically and from a general point of view.In a second part the author gives a hypothesis of what he understands by it. Following important terms as operations, processes and strategies, and their relationship to each other are explained. A short discussion will consider whether learning strategies are to be placed into the neurophysiological or into the psychical system. Further, important features of strategies in language learning are analyzed. After considering different dimensions of strategies, Oxford's model of learning strategies is presented. The question of consciousness respectively subconsciousness or unconsciousness is raised and problem-orientation as a basic feature of strategies is explored. The paper further suggests a discussion about strategies' efficiency on an individual level.Third, the author presents notions of how strategies can be taught / included in the teaching process. Different kinds of instruction methods will be offered and critically discussed. These include separate vs. integrated instruction and direct vs. embedded instruction. After pointing out empiric results concerning the success of strategy teaching, two practical proposals of strategy instruction will be given - one for a cognitive and the other one for an affective strategy.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/EAN978-3-640-11958-5
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
Erscheinungsdatum28.07.2008
Auflage2. Auflage
Seiten28 Seiten
SpracheEnglisch
Artikel-Nr.3521824
Weitere Details

Unser Service

  • ÖSTERREICHWEIT VERSANDKOSTENFREI FÜR BESTELLUNG AB 20 EUR!
  • Filialverfügbarkeit ist bei lagernden Titeln ersichtlich
  • Abholung in einer unserer Buchhandlungen
  • 30 Tage Rücktrittsrecht

Lieferbarkeit

Der angebotene Artikel ist in der Regel innerhalb 48 Stunden versandfertig. Sollte es wider Erwarten nicht so sein, erhalten Sie eine Benachrichtigung.
Achtung Schulartikel (Lehrbücher/Lösungshefte) können eine längere Lieferzeit haben.

Bewertungen

Autor

Andreas Koch ist Unternehmensberater mit Fokussierung auf Corporate Identity, Vision und Werte. Ausgehend von der Betrachtung, welche Konsequenzen unternehmerisches Handeln nach sich trägt und welche ethische Verantwortung damit einhergeht, gerade in Zeiten der Globalisierung, begann er die tieferen Ursachen kultureller Entwicklungs- und Veränderungsprozesse systematisch zu erforschen. Andreas Koch lebt in Rüschlikon bei Zürich, Schweiz.