Für die Unternehmen ist die Vermarktung von Medienprodukten als Waren von erheblicher wirtschaftlicher Bedeutung. Die Kulturindustrie hat ein ökonomisches Interesse daran, dass die Medienprodukte den Nutzern zur Verfügung gestellt werden können. Das Internet erleichtert diesen Vorgang. Die rechtlichen Rahmenbedingungen sind dabei aber zu beachten. Die Autoren des 2. Bandes weisen in ihren Beiträgen ausführlich auf den Inhalt und den Umfang des Schutzes der Medienprodukte hin. Neben der Erläuterung der urheberrechtlichen Werkkategorien, wie z.B. Film- und Musikwerke, sowie des Software- und Lichtbildschutzes, werden auch Hinweise für die Gestaltung von Computerspielen und Verträgen gegeben.Media law as a means of organization in the real world and the virtual world continues to gain in economic and cultural importance. The global market and the networking of information and communication processes require an improved legal framework for media law in the 21st century. It is not merely production conditions that have been impacted by the digital revolution, but the manner of marketing media products and the use of such are increasingly being conducted in the Internet. In addition to the classical fields of media law, such as press, broadcasting and film, these five volumes also take into account issues pertaining to sports, theater and electronic media. The presentation includes media law-related aspects of the law of competition, telemedia law and copyright law as well as the laws regarding broadcasting, press, personality rights, telecommunications, data protection, samples/design, and domain rights; licensing contract law, the law of publication, media criminal law, photography law as well as media cartel law are also discussed. This complete presentation of media law particularly addresses the European legal framework. Attorneys, legal scholars and media experts comprehensively and systematically address the processes in society relevant to media law in their contributions to the five volumes of this handbook.