Merkzetterl
Das Merkzetterl ist leer.
Das Einkaufssackerl ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Transactional Psychology of Education

Toward a Strong Version of the Social
BuchGebunden
Verkaufsrang51293inPsychologie
EUR115,00

Beschreibung

Toward the end of his life, the Russian psychologist L.S. Vygotsky turned away from his earlier work that he has become famous for only to sow the seeds for a new theory. In this theory, affect was to play a central role, there was to be a primacy of social relations, and anything mental (mind, thought, self, other, knowledge) was an event rather than a thing. This is essentially a transactional perspective. In this book, the author articulates a transactional psychology of education drawing on the works of G.H. Mead, J. Dewey, G. Bateson, F. Mikhailov, and E. Il'enkov. All theoretical positions are developed out of videotaped exchanges, thereby giving concrete character to every psychological concept articulated.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/EAN978-3-030-04241-7
ProduktartBuch
EinbandGebunden
Erscheinungsdatum04.02.2019
Auflage1st ed. 2019
Reihen-Nr.9
Seiten348 Seiten
SpracheEnglisch
Artikel-Nr.15516807
WarengruppePsychologie
Weitere Details

Reihe

Unser Service

  • ÖSTERREICHWEIT VERSANDKOSTENFREI FÜR BESTELLUNG AB 20 EUR!
  • Filialverfügbarkeit ist bei lagernden Titeln ersichtlich
  • Abholung in einer unserer Buchhandlungen
  • 30 Tage Rücktrittsrecht

Lieferbarkeit

Der angebotene Artikel ist in der Regel innerhalb 48 Stunden versandfertig. Sollte es wider Erwarten nicht so sein, erhalten Sie eine Benachrichtigung.
Achtung Schulartikel (Lehrbücher/Lösungshefte) können eine längere Lieferzeit haben.

Bewertungen

Autor

Wolff-Michael Roth is Lansdowne Professor of Applied Cognitive Science at theUniversity of Victoria. His transdisciplinary research is concerned with knowing andlearning (cognition) across the lifespan, in formal and informal educational environments,workplace, and leisure settings. His body of work includes, among others, 60+co/authored and edited books, over 470 articles in peer-reviewed journals, and more than200 book chapters.