Merkzetterl
Das Merkzetterl ist leer.
Das Einkaufssackerl ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
The Effects of Academic and Social Integration on Persistence
ISBN/GTIN

The Effects of Academic and Social Integration on Persistence

The Effects of Academic and Social Integration on Two-Year College Students' Persistence in Developmental Courses
BuchKartoniert, Paperback
Verkaufsrang81260inErziehung - Bildung
EUR51,50

Beschreibung

Many students that attend Two-year Colleges in the United States have to participate in developmental coursework. These students are lacking the academic preparation to immediately start taking college coursework. This study examines the perceptions of these students as far as what they believe will make them successful as a college student. Success is defined as persistence, which means that these students will either complete his or her program, or will be able to transfer into a four-year degree program at a four-year college. The methodology selected for this study was the research survey design and included data collection using demographic data, a measure of persistence, and a 34- item survey that measured academic and social integration. The study found a low degree of correlation with significance between interactions with faculty and persistence.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/EAN978-3-639-23313-1
ProduktartBuch
EinbandKartoniert, Paperback
Erscheinungsdatum01.02.2010
SpracheEnglisch
Artikel-Nr.3180986
Weitere Details

Unser Service

  • ÖSTERREICHWEIT VERSANDKOSTENFREI FÜR BESTELLUNG AB 20 EUR!
  • Filialverfügbarkeit ist bei lagernden Titeln ersichtlich
  • Abholung in einer unserer Buchhandlungen
  • 30 Tage Rücktrittsrecht

Lieferbarkeit

Der angebotene Artikel ist in der Regel innerhalb 48 Stunden versandfertig. Sollte es wider Erwarten nicht so sein, erhalten Sie eine Benachrichtigung.
Achtung Schulartikel (Lehrbücher/Lösungshefte) können eine längere Lieferzeit haben.

Bewertungen

Autor

My name is Dr. Mark K. Taylor, and I have been an educator since 1998. I have worked as a Director of Education in the postsecondary field, as a middle and high school teacher, and as a college instructor. I have four daughters, and have been married since 1998. Also, I have co-authored articles in Reading Improvement and Education.