Merkzetterl
Das Merkzetterl ist leer.
Das Einkaufssackerl ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Cultural Literacy and Empathy in Education Practice

BuchGebunden
Verkaufsrang114121inPolitik - Soziologie
EUR115,00

Beschreibung

This book explores a new approach to cultural literacy. Taking a pedagogical perspective, it looks at the skills, knowledge, and abilities involved in understanding and interpreting cultural differences, and proposes new ways of approaching such differences as sources of richness in intercultural and interdisciplinary collaborations. Cultural Literacy and Empathy in Education Practice balances theory with practice, providing practical examples for educators who wish to incorporate cultural literacy into their teaching. The book includes case studies, interviews with teachers and students, and examples of exercises and assessments, all backed by years of robust scholarly research.
Weitere Beschreibungen

Details

ISBN/EAN978-3-030-59903-4
ProduktartBuch
EinbandGebunden
Erscheinungsdatum01.12.2020
Auflage1st ed. 2020
Seiten186 Seiten
SpracheEnglisch
Artikel-Nr.16594931
Weitere Details

Unser Service

  • ÖSTERREICHWEIT VERSANDKOSTENFREI FÜR BESTELLUNG AB 20 EUR!
  • Filialverfügbarkeit ist bei lagernden Titeln ersichtlich
  • Abholung in einer unserer Buchhandlungen
  • 30 Tage Rücktrittsrecht

Lieferbarkeit

Der angebotene Artikel ist in der Regel innerhalb 48 Stunden versandfertig. Sollte es wider Erwarten nicht so sein, erhalten Sie eine Benachrichtigung.
Achtung Schulartikel (Lehrbücher/Lösungshefte) können eine längere Lieferzeit haben.

Bewertungen

Autor

Gabriel García Ochoa was born in Mexico City. He is a writer, academic, and professional translator. He is the Deputy Director of the Bachelor of Global Studies at Monash University, Australia, where he teaches global studies, translation, and literature.

Sarah McDonald is the Deputy Dean (education) in the Faculty of Arts at Monash University, Australia. She researches in the emerging field of Cultural Literacy with a specific focus on the development of research-based practice models for embedding Cultural Literacy skills in the curriculum.