Merkzetterl
Das Merkzetterl ist leer.
Das Einkaufssackerl ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Female Agency and Documentary Strategies
ISBN/GTIN

Female Agency and Documentary Strategies

E-BookEPUBDRM AdobeE-Book
Verkaufsrang495076inEnglischspr. TB
EUR25,70

Beschreibung

This book, like its twin volume Female Authorship and the Documentary Image, centres on pressing issues in relation to female authorship in contemporary documentary practices. Addressing the politics of representation and authorship both behind and in front of the camera, a range of international scholars now expand the theoretical and practical framework informing the current scholarship on documentary cinema, which has so far neglected questions of gender. Female Agency and Documentary Strategies centres on how self-portraiture and contemporary documentary manifestations such as blogging and the prevalent usage of social media shape and inform female subjectivities and claims to truth. The book examines the scope of authorship and agency open to women using these technologies as a form of activism, centring on notions of relationality, selfhood and subjectivity, and includes interviews with Hong Kong based activist filmmaker and scholar Vivian Wenli Lin and Spanish documentarist Mercedes Alvarez.
Weitere Beschreibungen

Details

Weitere ISBN/GTIN9781474419499
ProduktartE-Book
EinbandE-Book
Epub-TypEPUB
Format HinweisDRM Adobe
FormatE101
Erscheinungsdatum09.01.2018
SpracheEnglisch
Dateigröße1726 Kbytes
Artikel-Nr.45363094
WarengruppeEnglischspr. TB
Weitere Details

Bewertungen

Autor