Merkzetterl
Das Merkzetterl ist leer.
Das Einkaufssackerl ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.

Beschreibung

This book constitutes the refereed proceedings of the 13th International Conference on Persuasive Technology, PERSUASIVE 2018, held in Waterloo, ON, Canada, in April 2018.

The 21 revised full papers and 4 short papers presented were carefully reviewed and selected from 59 submissions. The papers demonstrate how persuasive technologies can help solve societal issues. They explore new frontiers for persuasive technology, such as personalized persuasion, new sensor usage, uses of big data, and new ways of creating engagement through gaming or social connection, focusing on a variety of technologies (e.g., web, wearables, AI, and smart environments). The papers are organized in the following topical sections: social means to persuasion; nudging and just-in-time interventions; design principles and practices; persuasive games; personalization and tailoring; and theoretical reflections.




Weitere Beschreibungen

Details

Weitere ISBN/GTIN9783319789781
ProduktartE-Book
EinbandE-Book
Epub-TypPDF
Format Hinweis1 - PDF Watermark
FormatE107
Erscheinungsdatum03.04.2018
Auflage1st ed. 2018
Reihen-Nr.10809
Seiten312 Seiten
SpracheEnglisch
IllustrationenXIII, 312 p.
Artikel-Nr.35140829
WarengruppeInformatik - EDV
Weitere Details

Reihe

Bewertungen

Autor