Merkzetterl
Das Merkzetterl ist leer.
Das Einkaufssackerl ist leer.
Kostenloser Versand möglich
Kostenloser Versand möglich
Bitte warten - die Druckansicht der Seite wird vorbereitet.
Der Druckdialog öffnet sich, sobald die Seite vollständig geladen wurde.
Sollte die Druckvorschau unvollständig sein, bitte schliessen und "Erneut drucken" wählen.
Computer Games and the Social Imaginary
ISBN/GTIN

Computer Games and the Social Imaginary

E-BookPDF2 - DRM Adobe / Adobe Ebook ReaderE-Book
Verkaufsrang114318inPolitik - Soziologie
EUR15,99

Beschreibung

In this compelling book, Graeme Kirkpatrick argues that computergames have fundamentally altered the relation of self and societyin the digital age.

Tracing the origins of gaming to the revival of play in the1960s counter culture, Computer Games and the SocialImaginary describes how the energies of that movementtransformed computer technology from something ugly andmachine-like into a world of colour and 'fun'. In theprocess, play with computers became computer gaming - a newcultural practice with its own values.

From the late 1980s gaming became a resource for people to drawupon as they faced the challenges of life in a new, globalizingdigital economy. Gamer identity furnishes a revivified capitalismwith compliant and 'streamlined' workers, but at timesgaming culture also challenges the corporations that control gameproduction.

Analysing topics such as the links between technology and power,the formation of gaming culture and the subjective impact of playwith computer games, this insightful text will be of great interestto students and scholars of digital media, games studies and theinformation society.
Weitere Beschreibungen

Details

Weitere ISBN/GTIN9780745678955
ProduktartE-Book
EinbandE-Book
Epub-TypPDF
FormatFormat mit automatischem Seitenumbruch (reflowable)
Erscheinungsdatum30.10.2013
Auflage1. Auflage
Seiten248 Seiten
SpracheEnglisch
Dateigröße1201 Kbytes
Artikel-Nr.28662789
Weitere Details

Bewertungen

Autor